Kobiety, które miały raka piersi i były po zabiegu pozowały do zdjęć w tych kostiumach. Tak powstał projekt o nazwie Monokini 2.0. Wystawa tych wspaniałych fotografii miała miejsce w Szwecji, Finlandii i Norwegii.
Projekt miał na celu zbadanie opinii publicznej na temat ideału piękna kobiety. Kostiumy, w których wystąpiły te wyjątkowe modelki, zostały stworzone w taki sposób, aby eksponować blizny po mastektomii. Projektanci chcieli przez to pokazać, że nie ma powodu do zasłaniania ich, nie są one bowiem powodem do wstydu.
Pomysłodawcy projektu uważają, że obecny nacisk na rekonstrukcję piersi jest sposobem patrzenia na kobiety przez pryzmat piersi. Przez to przedsięwzięcie, organizatorzy chcą przedstawić obraz kobiety, która jest piękna i seksowna nawet z jedną piersią.
Również w Polsce odbyła się kampania, której celem było ukazanie modelki po mastektomii jako pełnowartościowej kobiety. Pomysłodawcą była firma Adrian.