Pomagam
Strona główna Aktualności i wydarzenia
Dodatek mieszkaniowy
03 grudnia 2021
dodatek mieszkaniowy

Powierzchnia użytkowa zajmowanego lokalu mieszkalnego nie może przekraczać normatywnej powierzchni użytkowej o więcej niż 30 % albo 50 % pod warunkiem, że udział powierzchni pokoi i kuchni w powierzchni użytkowej tego lokalu nie przekracza 60 %. Powierzchnię powiększa się o 15 m2, jeżeli w lokalu zamieszkuje osoba niepełnosprawna poruszająca się na wózku lub osoba niepełnosprawna, której niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania w oddzielnym pokoju. O wymogu zamieszkiwania w oddzielnym pokoju orzekają powiatowe zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności.

Dochód gospodarstwa domowego

Dokumenty potrzebne do złożenia

  • wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego,
  • deklaracja o wysokości dochodów,
  • zaświadczenie o dochodach (osoby pracujące na umowę o pracę, zlecenie, o dzieło),
  • oświadczenie o wysokości dochodu z pozarolniczej działalności gospodarczej, w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej opodatkowanej na zasadach określonych w przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,
  • oświadczenie o wysokości alimentów,
  • oświadczenie właściciela domu jednorodzinnego,
  • kwestionariusz dotyczący ustalenia wartości użytkowej lokalu mieszkalnego (tylko i wyłącznie w przypadku wynajmu lokalu od osoby fizycznej lub z TBS).

DODATKOWO:

  • umowa najmu lokalu, umowa użyczenia, przydział (mieszkania z zasobów miasta Kraków) w innym przypadku akt notarialny lub wypis z księgi wieczystej,
  • aneks czynszowy za miesiąc poprzedzający miesiąc złożenia wniosku,
  • emerytury/renty – odcinki 3 trzech ostatnich miesięcy z przekazów pocztowych (forma tradycyjna – Poczta Polska) lub zaświadczenie z ZUS o wysokości dochodu z 3 ostatnich miesięcy (forma wypłaty świadczenia na indywidualne konto bankowe),
  • obecnie nie składa się kopii faktury rozliczeniowej (R) za prąd i gaz.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Miasta Krakowa, Krakowskie Centrum Świadczeń, Referat ds. Dodatków Mieszkaniowych Kraków, ul. Stachowicza 18; Referat ds. Obsługi Mieszkańców Kraków, ul. Stachowicza 18 i os. Zgody 2, pn-pt 08:00-15:00

Termin rozpatrzenia

Decyzja wydawana jest do 1 miesiąca od momentu złożenia wniosku

Dodatkowe informacje

Zryczałtowany dodatek energetyczny

UWAGA! W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym, nie ma możliwości składania wniosków o wypłatę dodatku energetycznego w 2022 roku.

W związku z powyższym, wnioski złożone w okresie od 4 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2022 r. nie będą podlegały rozpatrzeniu.

Limit zużycia energii elektrycznej

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Miasta Krakowa, Krakowskie Centrum Świadczeń, Referat ds. Dodatków Mieszkaniowych Kraków, ul. Stachowicza 18; Referat ds. Obsługi Mieszkańców Kraków, ul. Stachowicza 18 i os. Zgody 2, pn-pt 08:00-15:00.

Wysokość dodatku energetycznego

Dodatkowe informacje